Ulmefoorum.eu Ulmefoorum.eu
See on foorum kõigile ulmehuvilistele Eestis!
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Call of Cthulhu: The Dark Corners of the Earth

 
Uus teema   Vasta teemale    Ulmefoorum.eu -> Ulme Arvutimängud
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Yoda
Admiral


Liitunud: 4 Dets 2004
Postitusi: 275
Asukoht: Saku, Luhamaa, Tartu, New York

PostitusPostitatud: Nelj Jan 03, 2008 12:42 pm    Teema: Call of Cthulhu: The Dark Corners of the Earth Vasta viitega

Noniisiis!
Täitsa vapustav mäng. Just jõudsin asjaga ühele poole ja kui peaks hindama heli pilti sisu jms siis ei jääks palju (kui üldse) maksimumist puudu. Mängu oli kokku pandud väga palju H.P. Lovecrafti raamatuid. Olen ise ta jutte eraldi lugenud ja pean ütlema et tekstina ei suuda Lovecrafti looming üldsegi mitte nii palju õudust äratada, kui suudab tema maailma põhjal loodud ideaalse graafika ja h e l i g a audiovisuaalne mäng. Lovecraftil on kombeks "kirjeldada" õudusi stiilis: "Ohh, see on kirjeldamatu jubedus, mida ükski inimsilm ei talu. Jookse siit minema, mõistus jääb halvatuks kui seda mainida, ohh, suur jumal!!" Ühest küljest küll hea, et ei öelda täpselt, milline koll on, aga teisalt, siin ei öelda üldse midagi.
Kui võtta asja nii, et igas jutus on midagi head ja mäng koosneb paljudest juttudest, siis on mängus kõik juttude head (ja vead) ja tulemus on kokkuvõttes ägedam, kui raamatud.

Suurimaks plussiks mängus peale tipptasemel graafika, HELI. Muusikat kuulasin ka eraldi (see annab just filmide puhul palju juurde) aga mängust eraldi ei anna hästi kuulata. Helil on mitu kanalit ja vastavalt mänija vaimsele tervisele ja olukorrale saab sinna juurde lisada ja ära võtta igasugu saunde. Ja nagu kirjutatakse mängukarbi peal (täiesti legaalne inimene) on päevakorras ka arenenud TI-süsteem, mis lubab vaenlastel vabalt "oma tahte järgi" ringi liikuda ja uksi avada, niiet mingisugust loogikat vaenlaste paiknemises ja helides ei ole, mis teeb ka iga seivimiskohast uuesti alustamise unikaalseks!
Tegemist on survival-horror mänguga, ¾anr pole minu jaoks eriti paljulubav, aga see mäng üllatas täiesti. Reaalne liikumiskiirus, enda ravimine (kukud nt jala peale, murrad jalaluu ja kiirus väheneb), relvade õige tempoga laadimine (lõpuks tuleb paratamatult keskkonnaga kaasa ka üks energiapüss), vaenlased haihtuvad pärast suremist, see on põhjendatav Lovecrafti loominguga. (Innsmouthi linnaelanikud on Deep One'ide ja inimnaiste suguakti tulemus, kuna Deep One'id haihtuvad oma erilise koostise poolest, haihtuvad ka väärakad Innsmouthi elanikud!). Pole see mingi labane viga. Suurim "viga" mille üle nuriseda, on võib-olla see, et pärast vaenlase surma ja haihtumist, haihtuvad ka tema relvad ja kuulid. Ülejäänud norimised on stiilis: miks Jack Waltersi (peategelane) püksid on puhtad kui tal oli just luumurd, mis sest et ma ta jala lahasesse panin. Ja põnev on ka Jack'i vaimse tervise hoidmine. Ei tohi liiga palju laipu vaadata (nii palju kui neid on) ja muidu õuduseid, peale selle kardab ta ka kõrgust. Pidevad nägemused koos selle jällekordsuurepärase heliga teevad asja tõesti jubedaks. Mäng on ka paljuski relvaga vehkimine, aga kui seda teemat palju saab, langed nt vangi ja varustus võetakse ära. Siis hiili jälle katakombides ringi nii et sind ei märgataks. Tgelikult see suur relvakasutus ei häiri.

Mina kui äärmiselt vähemänginud inimene ütlen, et see on ja vist jääbki parimaks mänguks mida ma olen mänginud. Aga sama asja ütleva ka mitmed mu palju ja vääega palju mänginud sõbrad. Tavaliselt kui on midagi väga head vaja hinnata 10 palli süsteemis, siis on minult punkte 9. Siin on erand, sest see oli tõesti väga-väga hea mäng! Vot niisiis!

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn Master Inferno
Ootan mängu põhjal kirjutatud raamatut.
_________________
Addo mihi septem animus inter orbis terrarum quod vos lucror.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail MSN Messenger
Olorin
Veteran


Liitunud: 4 Veeb 2005
Postitusi: 527
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Laup Jan 05, 2008 5:48 pm    Teema: Vasta viitega

Olen ka mänginud ja osaliselt meeldib, aga minu pilk on palju kriitilisem, samas ma olen arvatavasti rohkem mänginud kui Yoda, kes end "vähemänginud inimeseks nimetab".

Lovecrafti fännile tõsiselt soovitatav, kuigi mina alustasin hoopis mängust, mis oli minu teeks Cthulhu mythose lähema tundmaõppimiseni. Mängus on lugudest tuttavad kohad ja tegelased ning kindlasti õhkkond. Õudusmängude fännile pakub mäng ka palju novaatorlikku. Näiteks mõistuse kadumine, mis väljendub nii pildis kui helis. Laipu, kolle või muid jõletisi nähes muutub pilt häguseks, mõned korrad mängu jooksul aga kaob hoopistükkis kuhugi hullumajja ja vaata, et sa Vanade Jumalate või preestrite ilmulmisel laetud püssi käes ei hoia, sest juhtus ka nii, et peategelane Jack omal ajud välja kõmmutas. Ka häälte kuulmine/kadumine oli mingil määral olemas. Lisaks kardab Jack kõrgusi, nii et proovi sa Innsmouthi katustel joosta kui pilt edasi-tagasi kõigub.

Plussidena nimetan veel ilusa graafikaga koledad kohad, mis tõepoolest varieeruvad: kalurikülad, vabrikud, kaevandused ja koopad, mõis ning muud, lisaks toimub ka merel suur osa mängu tegevusest. Ei pea kogu aeg ühesugustes dan¾jonites kõmpima. Kolmveerandsajandi vanused relvad ja nende käsitlemine on huvitav ja ka vigastuste/ravimise süsteem on huvitav.

Aga nüüd miinused...

Alustades eelmise lõigu lõpust - ravimissüsteem on küll huvitav, aga mitte eriti loogiline. Tõeliselt õudne oleks oma haavade pärast muretsemine, mitte nurgataga viie sekundiga kolme luumurru, kahe puruksrebitud jala, kuulihaava ja mürgituse ravimine. "Igale oma" on õige põhimõte, aga see oleks olnud kasutatud paremini, kui natukene realismi süsteemile lisada.

Siin mängus aga pidigi nii olema, sest haavata sai tihti. Seda oleks saanud muuta valemiga: vähem call-of-duty ja max-payne actionit, rohkem hiilimist ja nurkades peitmist. Oli seda ka, aga vahest oli Jack Walters täitsa Schwarzennegger, kes veekoletisi machineguniga maha võttis.

Vaenlaste haihtumine on küll põhjendatav, aga mulle ei meeldinud (nende relvade kadumine meeldis veel vähem). Kekskond oleks võinud interaktiivsem olla, olid küll kangid ja hammasrattad ja luugid mitmes kohas ning sai "examine" teha ustele, piltidele ja inimestele, aga seda oli valitud koguses.

Mõistatused olid kas liiga kerged, mõned kohad aga liiga keerulised (lendelukad kellele mõjub ainult energiapüssi TÄISlaeng ja sedagi viis korda).

Kõige hullem oli aga IT. See on üks kehvematest, mis ma näinud olen. Õudus kaob kui jooksed varitsevate külameeste keskelt läbi kuhugi nurka, kuhu nad ei tule. Laskma hakkavad nad hilja, lasevad kehvasti ja niikuinii võid end seal nurga taga kohe ravida. Tihti kõmutad kuuli vastasele kerre, tema tuleb juurde, sina tõmbad peitu, tema ütleb midagi, vaatab natuke ja jätkab tavalist määratud kõndimisrada. Kusjuures neil kõigil on enam-vähem sama dubleerija olinud, kel ka suur fantaasiavaegus. "Who goes there?" ja "Search the area!" on oma aktsendiga mulle pähe kulunud, kuigi mängu sügisel mängisin. Tihti leiab vastaste tapmiseks auke programmeerimises, näiteks kord sai ukse kõrvalt august lastes neid tappa. Jah, nad tulid ust avama. Kuid see oli mul seestpoolt suletud, nii et nad võtsid positsioonid üsna ruttu tagasi.

Pikk jutt lühikeseks:
Tegu on huvitava mänguga ning Lovecrafti fännile sobilik, aga on muidu vigane ja pigem frustreeriv kui õudne.
Heli ja graafika on toredad, aga mängitavus võtab üldskoori alla, nii et 5,5/10.
Mina näiteks tahaks uuesti mängida, eks ma olen selline huvitav inimene....
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Yoda
Admiral


Liitunud: 4 Dets 2004
Postitusi: 275
Asukoht: Saku, Luhamaa, Tartu, New York

PostitusPostitatud: Püh Jan 06, 2008 12:22 am    Teema: Vasta viitega

see oli päris suur auk seal ukses Razz !

aga need deep one'id on muidu pimedad aga eriti terava kuulmise ja muude tajudega, seega on põhjendatav ka see et innsmouthi elanikud oma tühjade pilkudega eriti tähelepanelikud liikumise suhtes pole.

äkki oskad nimetada mõnd mängu kus on reaalsem ravimissüsteem? oleks huvitav teada ja järelegi proovida. Minul on eelkõige meeles sellised toredused kus jooksed 50 km/h mingi punase ristikesega valge kasti otsa ja plõks, health ongi 40%lt 100%l. tänan tagasiside eest!
_________________
Addo mihi septem animus inter orbis terrarum quod vos lucror.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail MSN Messenger
Olorin
Veteran


Liitunud: 4 Veeb 2005
Postitusi: 527
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh Jan 06, 2008 12:52 am    Teema: Vasta viitega

Heh, sa ikka põhjendad ja põhjendad, kaval mees... küllap põhjendasid nii ka tegijad, aga tegelt on AI ikkagi shite...

Reaalsema ravimissüsteemiga arvutimäng? Esimese hooga ei tulegi ühtegi meelde, tea kas neid palju ongi. Igal süsteemil omad miinused ja plussid. Kõige reaalsema süsteemiga mängu oleks üpriski vastik mängida, ma usun. Ghost Reconis oli nii, et haavad kehas olid ka piirkonniti märgitud. Kuul pähe tähendas surma, rinda või jalgu lastud kuul muutis aeglasemaks ja inimese sai ka täiesti "jalutuks" teha. Ravida seal ei saanudki, nii et probleem lahendatud. Smile
Peab ikka ütlema, et arvestades verest tühjaksjooksmise võimalust ning ka nägemishäireid, mis tänu haavadele tekivad, on CoC päris reaalse haavade süsteemiga, aga ravimissüsteemis on loogikast vajaka. Õigemini on ka seal omad plussid (6 erinevat piirkonda ja neli erinevat haavatüüpi), aga kuidagi poolele teele jäi see. Eks ma ootasin, et võiks juba täiuslikkusele lähemale saada. See tähendaks rohkem valust põhjustatud abamugavusi, ravimatuid haavu ning haavade järelmõju. Kuid ma ei eita, et Cthulhu tulemus mänguna oli hea. Insanity-süsteemil olid ka oma vead, kuid selle arendamine ja kasutamine mujalgi on väga tervitatav.

Ma lisaks veel, et mängu mängides ajasin tolle lõpus suust vahtu välja, sest ilmnes, et traineri kasutamise abita oli võimatu mängu läbi teha (lõpus tuleb joosta, aga mees on liiga aeglane). See ei olnud minu viga, vaid oligi selline bug, kohe täitsa lõpus. Mina olin aga tund aega proovinud. Needsin mängu maapõhja ja praegu tundub selline käitumine naljakas ja tobe, aga kaotatud ajurakkude mälestuseks võtsin punkti ja pool skoorist maha. Very Happy
Nii et kes tahab võib mu skoori ka nõrga seitsmena näha.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Yoda
Admiral


Liitunud: 4 Dets 2004
Postitusi: 275
Asukoht: Saku, Luhamaa, Tartu, New York

PostitusPostitatud: Püh Jan 06, 2008 12:12 pm    Teema: Vasta viitega

jajah, kokkuvõteks võimegi öelda et CoC haavad mõjusid reaalselt (kukkumine jala peale = jalaluu ja aeglane lonkamine + ämblikumürki ei saanud ravida (?) ja mõjus pikkamisi) aga ravimine mitte.

Kui sa mõtled seda Devil's Reefi pommitamist ja kokkuvarisemist, siis oli minulgi seal päris hea tükk aega jamamist, aga lõpuks tõesti imekombel saime sellest viimasest koridorist läbi, kus tavaliselt pool mäge sulle pähe kukkus...

Master Inferno
_________________
Addo mihi septem animus inter orbis terrarum quod vos lucror.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail MSN Messenger
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Ulmefoorum.eu -> Ulme Arvutimängud Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Space Pilot 3K template by Jakob Persson.
Powered by phpBB 2.0.11 © 2001 phpBB Group