Ulmefoorum.eu Ulmefoorum.eu
See on foorum kõigile ulmehuvilistele Eestis!
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Gagarini saladused

 
Uus teema   Vasta teemale    Ulmefoorum.eu -> Vaba Arutelu
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
padawan
Kapten


Liitunud: 3 Jan 2006
Postitusi: 144
Asukoht: Maa, vähetuntud planeet Galaktika spiraalharus

PostitusPostitatud: Reede Märts 28, 2008 9:54 am    Teema: Gagarini saladused Vasta viitega

Gagariniga on seotud mitmeid müsteeriume:
Kas ta oli kosmoses esimene?
Kas ta üldse kosmoses käis?
Kuidas ta suri?

Kosmose vandenõud 1: Surnud kosmonaut
Kuuekümnendatel pidasid USA ja Nõukogude Liit tulist võidujooksu – kes jõuab esimesena kosmosesse. Võit oli märgiks selgest tehnoloogilisest üleolekust. Algul rebis NSV Liit ette- 1957. aastal läkitati kosmosesse esimene Maa tehiskaaslane. 1961. aasta aprillis tuli järgmine seljavõte: Juri Gagarin jõudis esimese inimesena kosmosesse.

Kuid Itaalias Torino lähedal elavad vennad Achille ja Giovanni Battista Judica-Cordiglia on pannud selle fakti tõsise kahtluse alla: võib-olla Gagarin polnudki esimene.

Vennad ehitasid endavalmistatud pealtkuulamisjaama Torre Bert, mille abil nad said jälgida nii ameeriklaste kui venelaste maapealsete keskuste sidet väljasaadetud tehiskaaslastega. Esimene salvestus tehti mitu kuud enne Gagarini lendu – 28. novembril 1960 tabati eetrist krüpteeritud sõnum: „SOS kogu maailmale”. See oli pärit kosmosesõidukilt ja seda korrati kolm korda. Sõnumi korjasid üles ka Saksamaal ja USA-s Texases asuvad raadioamatöörid. Kolm päeva hiljem teatasid venelased ebaõnnestunult orbiidile lähetatud tehiskaaslasest, inimesest polnud sõnagi.

1961. aasta veebruaris leidis vendade keskus eetrist üles kosmonaudi südamelöögid, mille põhjal andis Itaalia südamekirurg selge diagnoosi: tegu on sureva inimesega.

Nõukogude Liit lükkas kõik vendade väited ümber.

Need, kes itaallasi usuvad, peavad võimalikuks, et venelased varjasid surnud kosmonaute, et säilitada kosmosevallas kätte võidetud edu. Tõde jääb endiselt saladuseks, kuigi vendade tehtud salvestused on isegi internetis kerge vaevaga leitavad.


On tekkinud ka kahtlused kas ta üldse kosmoses käis, või lükati lavale ameeriklaste ennetamiseks.
Raadioamatöörid ei olevat lennu ajal fikseerinud ühtegi sideseanssi Maa ja kosmose vahel, segadus maandumise ümber ning tema enda kõnedes olevat olnud veidraid väited/vigu.

Kas kosmonaut Juri Gagarini hukutasid langevarjuvargad või Bre¾nevi vandenõu?

Dramaatilisel päeval õhku tõusnud Juri Gagarin piloteeris koos Vladimir Serjoginiga hävitajat MIG-15. Vladimir Serjoginil algas päev aga juba pärast meditsiinilist kontrolli ülimalt tõsise jutuajamisega ettevalmistuskeskuse kindralist ülemaga. Millest täpselt räägiti, pole teada. Aga lennukisse läks ta ülimalt sandis tujus ega vastanud kellegi kõnetustele.

Sündmuskohale rutanud päästemeeskonda hämmastas rinnuli lumes haigutav hiigelkraater. Kokkupõrge oli olnud nii jubejõuline, et lennukist ei olnud alles osad, vaid lausa pulber. Tundus, nagu oleks keegi täie jõuga visanud vastu betooni kristallvaasi. Lenduritest oli järel sültjas mass, ühe lenduri käsi tuvastati näiteks purunenud käekella järgi. Õhku hingamiseks enam polnud, oli vaid lõputu kütusehais. Troostitust pildist hoolimata suudeti kokku koguda üle 90% totaalselt purunenud lennukist.

Esimene versioon – terroriakt

Keegi tundmatu lõikas langevarjutropid läbi, et lendurid ei saaks katapulteeruda. Vaenlased korraldasid ka avarii, seepärast polnud pilootidel isegi võimalust pääseda.

Venemaal leidub praegugi tõemeeli uskujaid, et kogu selle jama taga oli Bre¾nev ise. Nagu teada, põdes suur juht vaikselt, aga kindlalt suurushullustust. Ning Gagarinit saatis kõikjal kuulsus ning populaarsus, millest Bre¾nev pidi ilma jääma. Et oreool taas täiesti enda pähe saada, ei leidnudki peasekretär paremat võimalust kui konkurent ära koristada.

Loomulikult on see väljamõeldis. Vaid vähesed teavad, et kui kolme päeva pärast olid KGB uurijad lennukijäänuste otsingutel jõudnud ühte naaberkülla, selgus banaalne tõde: enne õhkutõusmist olid lennuki juurde pääsenud kõrvalküla marodöörid ja langevarjud lihtsalt varastanud. Et vargus kohe silma ei torkaks, olid nad langevarjude asemele pannud tavalised kangad.

Teine versioon – linnud

Veel üks komisjoni avastus – hukkunud pasknääri rümp avariipaigas. Kohemaid tekkis oletus, et Gagarini lennuk oli põrkunud linnuga ja sattunud seepärast pikeesse. Välja kutsuti akadeemikud-linnuteadlased. Nad ei teinud ainult kindlaks, et mingisugust lennuki ja linnu kokkupõrget ei olnud, vaid selgitasid, et väikese linnu oli alla toonud mõni palju suurem röövlind, arvatavasti kanakull. Ning joonistasid kohe ka paberile, mis suunast rünnak toimus.

Kolmas versioon – alkoholism

Serjogin ja Gagarin olid täis. Jah, kaks päeva enne saatuslikku lendu olid nad tõstnud mõne pitsi kosmonautide ettevalmistuskeskuse poliitülema Krõ¹kevit¹i juubelil. Tõmbasid joogid rindu ja läksid kodudesse laiali. Päev enne, 26. märtsil, polnud kumbki päris kindlasti alkoholi tarvitanud.

Rahvasuus räägiti aga Gagarini alkoholilembusest juba ammu. Paha tunnistada, aga rahvasuu ei eksinud seegi kord. Piltlikult öeldes juba 12. aprillil 1961 kaeti pidulaud, millel ei paistnud lõppu tulevat. Klaasi tõsteti parteifunktsionääridega, kõrgemate sõjaväelastega ja välismaistelgi vastuvõttudel oli laud nagu äke ega piirdunud vaid lihtsa Vene viinaga. Kõik kutsusid kosmonauti oma lauda, kõik tahtsid pitsi tõstes sõbrad olla. Ning Gagarin ei mõistnud keelduda.

Neljas versioon – tehniline tõrge

T¹ehhi päritolu MIG oli tõepoolest vana ja räsitud. Ka ilmavaatlejad kahtlesid tõsiselt, kas mehi sellistel tingimustel üldse õhku lubada. Kõik läks hirmsa rabinaga: ilmavaatlusi teinud lennuk maandus vaid minut enne Gagarini hävitaja starti.

MIGidele nn musta kasti ei pandud. Pardal olid vaid isekirjutid, mis fikseerisid kiiruse ja kõrguse. Tol päeval unustati kosmonaudi kirjutisse panna uus paberirull, ehkki vana oli otsas. Lendu pidid jälgima kaks raadiolokaatorit – üks fikseeris lennuki kursilpüsimise, teine kiiruse. Ning nüüd tähtis fakt: tol hetkel lendasid eri kõrgusel lähestikku seitse(!) MIGi. Kiiruslokaator sel päeval ei töötanud ning kursilokaatori ekraan ei pildistanud hetki sugugi iga 30 sekundi järel, nagu nägi ette määrustik, vaid siis, kui jumal juhatas.

Komisjoni otsuse põhjal ei mõjutanud sellised pisiasjad õppehävitajate lendu mitte karvavõrdki. Kuni MIGi mahaprantsatamiseni olevat masin olnud täiskorras. Aga fikseeritud andmetest tunti tõsiselt puudust, kui hakati selgitama, mis siis lennuki ja ekipaa¾iga õigupoolest juhtus.

Viies versioon – inimlik eksimus

Üks katastroofi põhiuurijaid, kindralleitnant Belotserkovski, väitis komisjoni otsuses kindlalt, et tragöödia põhjustas liiga lähedal lennanud teine MIG, mistõttu Gagarin sattus pöörisesse, lennuk kaotas juhitavuse ja päästa ei olnud enam midagi. Sama versiooni kindlate toetajate hulka kuulub ka üks legendaarsemaid kosmonaute Aleksei Leonov.

Kuues versioon – ilmasond

Maailma kosmonaudi number kaks, German Titovi arvates põrkas Gagarin kokku ilmasondiga, mis tollal oli põhiline ilmavaatluste tegemise vahend. Meteosond on hiigelõhupall, mis on täidetud gaasiga ning varustatud vaatlusteks vajalike vahenditega. Kokkupõrkel kadus lennuki hermeetilisus ja see sattus pikeesse.

Jälgi ajanud sõdurid leidsid uurimisaluses tsoonis kümneid purunenud sonde. Kõik olid aga hävinud vanaduse, mitte kokkupõrke tõttu. Sellele versioonile räägib kõva häälega vastu ka imeline fakt, et lennuki esiklaasist õnnestus leida 94%. Killud liimiti kokku. Kui klaas oleks purunenud suurel kõrgusel, oleks vaevalt enamik kilde kukkunud õnnetusekraatrisse. Järelikult – mingit kokkupõrget ei toimunudki.
_________________
Armasta oma vaenlasi - kas või selleks, et neile närvidele käia.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Ulmefoorum.eu -> Vaba Arutelu Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Space Pilot 3K template by Jakob Persson.
Powered by phpBB 2.0.11 © 2001 phpBB Group